Supporters

Hvordan skiller I jer ud fra jeres konkurrenter?

Sådan bruger vi ”Begejstring” til at skille os ud

For nyligt blev min kollega Jesper og jeg interviewet til ”Social Selling Radio Podcast” omkring vores ”WHY”, altså hvorfor vi driver vores virksomhed, og hvordan vi bruger det til at skille os ud i markedet for outsourcing af it-drift og support.

I den sammenhæng vil jeg bruge lejligheden til at dele ud af vores erfaringer i håbet om, at kunne inspirere andre til at arbejde med dette emne.

Hvad er ”WHY” for en størrelse?

Lad mig lige starte med at definere, hvad ”WHY” er når det gælder virksomheder. Det drejer sig i bund og grund om at være klar på, hvorfor at vi driver den virksomhed som vi gør.

Her tænker de fleste nok, at det mest af alt handler om at tjene penge. Men det gør det ikke. At tjene penge er et resultat af det vi gør. Vores ”WHY” er større end penge. Det er kernen i den måde som vi samarbejder med vores kunder på.

For at finde frem til vores ”WHY” har vi brugt den såkaldte “The Golden Circle” model, som blev opfundet af den amerikanske antropolog og forfatter Simon Sinek. Han var nysgerrig efter at finde ud af, hvad det er som gør, at nogle virksomheder og individer formår at skille sig markant ud fra andre i deres kommunikation mod kunderne og omverdenen.

Der findes tre elementer i ”The Golden Circle”:

  • ”WHAT” (hvad er det vi sælger)
  • ”HOW” (hvordan gør vi det)
  • ”WHY” (hvorfor gør vi det).

Og det er præcis disse tre elementer som Leif Carlsen fra Social Selling Company har spurgt ind til i et interview. I denne podcast kommer vi ind på, hvorfor vi begyndte at arbejde med vores ”WHY”, hvilken proces vi har været igennem, og hvordan vi konkret bruger det i hverdagen.

Hvad er vores ”WHY” så?

Vores ”WHY” handler om at skabe begejstring. Den helt præcise ordlyd er ”Vi vil skabe begejstring”. Og det vil vi både hos vores egne medarbejdere, men i høj grad også hos vores kunder, som vi til dagligt hjælper med strategisk it-rådgivning, drift og support.

At skabe begejstring stammer oprindeligt helt tilbage fra vores egen ungdom og vores passion for at ”nørde” med it-teknologi og få det til at virke – også når teknikken fra tid til anden driller. Denne passion er gået hen og blevet omdrejningspunktet for vores lyst til at begejstre og hjælpe andre.

Jeg vil gerne dele vores erfaringer med dig

Som jeg indledte med vil jeg gennem denne podcast og dette blogindlæg dele ud af vores erfaringer med begrebet ”WHY” i håbet om, at det måske kan hjælpe nogen i mit netværk med at finde frem til sit eget. Det er i min erfaring, at ved at have en klar definition af sit ”WHY”, er det nemmere at bruge det som en fastforankret del af hverdagen. Det gør det også nemmere for os, at skille os ud overfor både nuværende og kommende kunder.

Du finder podcasten i disse links:

For at lytte til podcasten via iTunes klik her.

For at downloade podcasten til din klik her

For at lytte til podcasten på SoundCloud klik her.

Hvis du har spørgsmål til processen eller andre ting i podcasten, så smid meget gerne en kommentar her under. Så vil jeg svarer hurtigst muligt.

Med venlig hilsen

Jan Grested

 

Seneste indlæg