Supporters

Nyheder og indlæg

Følg med i hvad vi går og laver. Vi blogger om vores services, nye team-medlemmer, gode nyheder og andet spændende.

Microsoft 365 Copilot er officielt landet! 🙌

Efter de første anmeldelser er kommet ind, er det tid til at tage et kig på, hvad fremtiden bringer. Som det er tilfældet med de fleste nye Microsoft-lanceringer, byder Copilot på enormt potentiale, selvom vi stadig har nogle ønsker på listen. 🚀

Hvordan kan vi forbedre os? 🤷

Det kan vi ved at modtage feedback fra vores kunder og vores kollegaer. Vi anvender et NPS-værktøj fra Relationwise A/S, som giver os mulighed for at tilpasse det til vores behov.

Hvordan foretager I større it-opdateringer hos jer?

Vi har en selv-opdateringsrutine til Windows 11, hvor brugeren på egen hånd bestemmer, hvornår det er belejligt at opdatere maskinen. Dette er en af de større opdateringer, hvorfor det er bedst at foretage på eget initiativ, i stedet for at den kommer ubelejligt.

Vi har succes – vil du være med?

Siden etableringen i 2007 har vi oplevet kontinuerlig vækst gennem succes med vores it-fastprisaftaler. I takt med udvidelsen af vores kundekreds søger vi en ny ildsjæl, der brænder for at gøre en forskel og tør gå forrest. Skal det være dig?

Kan du egentlig beskytte dig mod ukendte cybertrusler❓

Selvom det instinktive svar nok er nej, så er det i mange tilfælde faktisk ja. Med tusindevis af nye software sårbarheder hvert år, kan det virke uoverskueligt at skulle patche alt hele tiden. Heldigvis kan den rigtige kombination af sikkerhedsværktøjer hjælpe dig. 👨‍💻

Hvad betyder det for dig at have en samarbejdspartner der er solvent?

I den nuværende økonomiske situation, hvor antallet af konkurser er stigende sammenlignet med blot 12 måneder siden, kan det være afgørende at vælge en samarbejdspartner, der er økonomisk stabil. Men hvordan kan du være sikker på, at dine kunder og samarbejdspartnere er solide i disse udfordrende tider?

Velkommen til CORNELIUS VÖGE! 😊

Vi er glade for at kunne meddele, at vi har indledt et samarbejde med Cornelius Vöge, en førende arkitekttegnestue inden for nordisk bygningsdesign og arkitekturtradition.

Masser er bobler på kontoret! 🍾

Vi fejrede i fredags, at Nikolaj er blevet udlært datatekniker efter 4,5 års uddannelse. Vi overraskede ham med blomster, chokolade og et glas bobler for at fejre hans svendeprøve og afsluttede eksamen!

Vores CTO har holdt oplæg om NIS2

Vores CTO Jesper Jønsson har netop afholdt oplæg om praktisk implementering af NIS2 for medlemmer hos Lederne - Danmarks største lederorganisation på Glostrup Park hotel. 🤓

Vi har været i Pinlab!

Hvis du leder efter en sjov og unik aktivitet til din virksomheds næste teambuilding event, så er The Pinlab i Valby et fantastisk valg.

VI SKAL HAVE NY HJEMMESIDE! 🙌

Nu kan vi ENDELIG annoncere, at vi har en ny hjemmeside på vej! Derfor har vi fået taget billeder på kontoret i Roskilde og hos et nogle af vores kunder, så alt indhold er "up to date".

For alle os der elsker Mac! Det her bliver stort... 😀

Med macOS 13 Ventura introducerer Apple funktionaliteten Platform Single Sign-On, som vil give dig mulighed for at logge ind én gang ved loginvinduet og derefter også være logget ind på apps og websteder, der er kompatible med den identitetsudbyder din virksomheden bruger.

Anbefaling fra Supporters!

Hvis du leder efter et gratis program, der kan hjælpe dig med at administrere og redigere dine PDF-filer, så er her en varm anbefaling fra os i Supporters! 😃

Lørdagstip fra os! 😃

Hvis du er bruger af en Windows computer, vidste du så at Windows -> V genvejen giver dig mulighed for at finde de sidste 25 opslag du senest har kopieret!

Vi søger en datatekniker-elev

Kender du en - eller drømmer du om at have et arbejde der giver mening, hvor du kan arbejde med it og gøre en forskel for andre? Så tag et kig på denne lærlinge-stilling og del gerne opslaget i dit netværk. 🙏

Har du styr på, hvad en BYOD-politik er?

Før pandemien brød ud, var der begyndt at opstå et behov for at man som virksomhed implementerede BYOD-politikker (Bring Your Own Device), der gav medarbejderne adgang til virksomhedssystemer fra deres egne smartphones og bærbare computere...

Vi har doneret 791 træer

Sidste år modtog vi ialt 791 tilbagemeldinger fra vores kunder. Vi donerer derfor samme antal træer hos TreeSisters. Sammen med naturen siger vi TAK!🙏.....

EN NATURLIG TAK! 🙏🌲

Vi har modtaget kundefeedback hele 791 gange i 2021. Det betyder, at vi som tak, donerer samme antal træer igennem TreeSisters: women seeding change!.....

Velgørenhed og motion

I slutningen af sidste måned deltog vores kære direktør i en velgørenhedsturnering i padel tennis. Her fik vi mulighed for at støtte Familiestøtten. Samlet fik Spar Nord indsamlet ca. kr. 40.000 ved dette skønne arrangement. 🧡.....

Fodboldtrøjefredag

I går sagde en af vores kollegaer at det er fodboldtrøjefredag i dag! Ikke mange af os kendte til det, men vi blev hurtige enige om, at det er en fantastisk sag at støtte. 🧡.....

Hvad er den rette teambuilding til virksomheden❓

Efter 14 år har vi prøvet en del. To ting er sikkert, vi vil gerne prøve noget nyt og komme ud af vores comfort zone for at rykke lidt til grænserne. Dertil prøver vi at holde vores events som en overraskelse, så vi kan møde det med et åbent sind på dagen 😊.....

Matcher dine værdier med din arbejdsplads?

Hos Supporters er vi specialiseret indenfor it-outsourcing og den eneste leverandør i Danmark med en klar et-produkt-strategi, der udelukkende fokuserer på effektivisering af it-driften hos små og mellemstore virksomheder. 💥.....

Firewall - Barracuda

Firewall-producenten Barracuda har skrevet en "Case Study" om Supporters og de udfordringer små- og mellemstore virksomheder har med it-sikkerhed og den voksende afhængighed af internettet......

100 % vækst på 12 mdr! 💪

Relationwise A/S har inspireret os og i dag planter vi træer gennem TreeSisters hver gang vi modtager feedback. Det har resulteret i en fordobling af NPS-tilbagemeldinger igennem året. 🌳....

Har du nogle grill-entusiaster i din organisation?

I over 3 år har vi snakket om at lave den ultimative grill-oplevelse som firmaevent. Vores ønske blev opfyldt i sidste uge med en Trager Pro 780. Efter en regnfuld dag klarede vejret op ved 16 tiden og solen skinnede resten af dagen. 🌞

Tak for den flotte tilbagemelding

Kære Joan Jakobsen, mange tak for din tilbagemelding! Det er en tid med mange udfordringer og bekymringer, så derfor bliver vi bare ekstra glade når der kommer positiv feedback fra dig og teamet bag A&D Resources. ❤

Nu er det muligt at vise 9 vinduer i videomøde!

Nu sker det! Microsoft Teams kan vise 9 samtidige deltagere i et videomøde. 💪 I slutningen af april frigiver Microsoft en ny og meget ventet udgave af Teams, som tillader 9 deltagervisninger i stedet for de nuværende 4.

Inspiration til remote work

Vi tror på at remote work under normale omstændigheder skaber arbejdsglæde og bedre work-life balance! SE HER: Disse to programmer kan forbedre samarbejdet og gøre det nemmere at holde fokus.

Hjælp til it-besparelser og særlige hensyn i Corona-krisen

Som en hjælp i disse dage hvor hverdagen kan blive ekstraordinært udfordret, tilbyder vi vores støtte til at skabe overblik over hvilke tiltag der kan effektivisere it-udgifterne. Vi stiller os til rådighed for afklaring af mulige it-besparelser, så I kan gøre...

Ekstraordinære nyheder pga. COVID-19

Supporters holder weekendåbent. Vi hjælper alle eksisterende kunder med at etablere hjemmearbejdsplads i weekenden som en del af aftalen uden beregning, så I er klar til at kunne arbejde mandag morgen.....

Corona-hotline

Har du it-udfordringer i denne Corona-tid? Vi stiller vores kompetencer og ekspertise til rådighed. Står du og mangler inspiration eller gode råd til hvordan I kan arbejde hjemmefra? Eller står du i en svær situation hvor it spænder ben for dagligdagen?

Tak for året der gik. 🙏

En særlig tak for det gode samarbejde til både kunder, samarbejdspartnere, følgere og ikke mindst vores fantastiske kollegaer i Roskilde og Havndal......

YES! 💪

Endelig har Microsoft bekræftet, at de arbejder med at synkronisere e-mail signaturer på tværs af dine enheder når Office 365 og Outlook benyttes.....

Vi er pivstolte!!!

I mandags fik vi en glædelig overraskelse og blev indstillet til Roskilde Erhvervspris 2018 👍.....

Et driftstop kan koste mange penge

Et driftstop kan koste mange penge og skabe unødige frustrationer, uanset om det er i en produktion eller nedetid på kontoret hvor du ikke kan tilgå virksomhedens dokumenter. En måde at komme det i forkøbet er ved at overvåge sine it-installationer løbende og følge udviklingen.....

Tak for ærlig og konstruktiv feedback

Det hjælper os til at yde bedre service overfor vores kunder. Vi spørger vores kunder om feedback når en sag afsluttes og til formålet anvender vi Net Promoter Score (NPS)…..

Spørger du efter feedback fra dine kunder?

Vi bruger Net Promoter Score (NPS metodikken), som bruges til beregning af en virksomheds kundeloyalitet. Når en sag afsluttes sender vi en e-mail hvor vi spørger brugeren om han/hun vil give feedback.....

AAA-rating

For 4. år i træk er vi blevet tildelt AAA-rating af Dun & Bradstreet. Det er med til at understøtte vores ønske om at være en ordentlig virksomhed.....

Så er der nyt fra Lenovo 😊

I sidste uge var Kaleb til Lenovo produkttræning og han vil gerne dele et par nyheder. Lenovo har lanceret 80-serien og tendensen på de professionelle Thinkpad-enheder er, at de har fået mere computer-kraft og et slankere udseende....

Vi vil skabe begejstring!

Derfor er det en stor fornøjelse at fortælle, at vi har etableret samarbejde med GlobalSequr, der fokuserer på persondataforordningen (GDPR) og it-sikkerhed.....

Så har vi indviet vores nye videohjørne

Så har vi netop indviet vores nye videohjørne hos Supporters 😊 Indtil videre har vi delt vores it-begejstring i billeder og tekst. I går fik vi indviet vores videohjørne, således at vi også kan dele tips og tricks og fortælle vores historier i levende billeder.....

Vi byder velkommen til en ny kollega

"Muligheden for at være nytænkende, proaktiv og ikke mindst yde Danmarks bedste it-support, sammen med andre ildsjæle, er grunden til at jeg søger stillingen som it-konsulent hos Supporters." .....

Godt nytår!

Vi håber at I alle er kommet godt i gang med det nye år. Hos os har Ulf haft travlt med at klargøre computere til nogle af vores kunder......

Vi har de helt store smil på i dag 😊

Det har vi fordi vi blev kåret som gazelle i 2017 - og det er faktisk også svaret på spørgsmålet fra kalenderlågen i går. Vi er rigtig stolte af kåringen og skylder vores medarbejdere en stor tak for det.....

Kære netværk, vil du hjælpe med at dele dette opslag?

I dagens kalenderlåge gemmer sig en nyopslået stilling hos Supporters 😊. Vi har travlt og søger en teknisk it-projektleder, der er en passioneret ildsjæl med en bred teknisk profil, og som brænder for at blive drivkraften bag den digitale transformation hos vores kunder.....

Er I gode til at rose hinanden i dit team?

Dagens kalenderlåge indeholder en af vores erfaringer med at skabe en bedre teamånd 😊. For nogle år tilbage introducerede Coachmaster en rose-runde på vores ugemøder så vi kunne iscenesætte bevidst ros overfor hinanden.....

Hvordan tager I nye kunder ombord?

I 2017 har vi haft fokus på optimering af vores onboardingproces. Når vi siger velkommen til en ny kunde igangsættes mange sideløbende processer......

En julefrokost med tryllestøv

Sct. Hans Have var rammen for en magisk aften for personalet hos Supporters. Vi blev inddelt i grupper og skulle selv lave økologisk gourmetmad.....

Brev fra borgmesteren! 😊

I dagens låge har vi en nyhed, som vi gerne vil dele med Jer. Gazellevirksomheder i Roskilde fejres på rådhuset og i den anledning er vi blevet spurgt om vi vil fortælle om vores syn på ledelse og arbejdsglæde hos Supporters......

Måler I jeres medarbejdertilfredshed?

Det er vi begyndt at måle på i indeværende år. Det gør vi ved at spørge vores kollegaer om de kan anbefale andre at arbejde for Supporters (på en skala fra 1-10)....

Det tager KUN en halv time at sætte en computer op

I mit arbejde som it-supporter modtager jeg ofte spørgsmål omkring opsætning af arbejdsstationer. Der er mange spørgsmål der går igen, derfor har jeg valgt at skrive denne artikel for at dele mine svar med alle, der kunne have interesse i at vide mere om PC-installation og deployment eller bare generelt om hvad det er. Lad mig starte med en definition.

Hvorfor denne nyhedsstrøm?

Hos Supporters har vi et ønske om at bygge stærke relationer. Dem bygger vi på god service, tillid og nærvær. Vi forsøger hele tiden at forbedre vores samarbejde og seneste tiltag er denne nyhedsstrøm.

Revideret persondatalov på vej

Når vi åbner en bankkonto, booker en flyrejse eller tilmelder os et social netværk overleverer vi personlige oplysninger såsom; navn, adresse, CPR og kreditkort.

Hvordan arbejder I med strategi i jeres firma?

For os er det vigtigt at strategien er både nærværende og motiverende, så vi kan se os selv i den. Vi har netop afholdt vores årlige strategimøde på Saga Fjord, hvor vi præsenterede ledestjernen og fokusområderne frem mod 2020.

Er der noget, der hedder ”Overseas it-support”?

Det er i hvert fald det, vi hjælper Gehl med. De har været kunde hos os i over 1,5 år, og ønskede en it-leverandør, som kunne hjælpe med en langsigtet forbedring og optimering af deres it-løsning på kontoret i København.

16 trin til excellent it-support

Hvad falder dig ind, når du tænker på begrebet it-support? Mange tænker måske ofte på det at kunne ringe og få hjælp til et konkret it-problem. Det er selvfølgelig også en af de grundlæggende elementer i god support.

Godt nytår

Hos Supporters takker vi vores venner på de sociale medier, kunder, samarbejdspartnere og kollegaer for et fantastisk 2016.

Velkommen til vores nye samarbejdspartnere

Vi har fået nye udenlandske partnere i løbet af året. Det betyder at vi i endnu højere grad kan supportere internationale virksomheder. Dermed kan medarbejderne i disse virksomheder blive hjulpet lokalt. Velkommen | Welcome | Bienvenido | Willkommen | Tere Tulemast

Stauning eller kaos!

Eller måske rettere Supporters eller kabelkaos :-) Det handler om at minimere risiko for nedetid og det er noget nemmere at supportere og servicere skabet til højre ;-)

Sådan bliver brugte computere til nye computere for andre :-)

I samarbejde med Computergruppen - Seniorer uden Grænser har vi indsamlet 15 computere hos vores kunde Afrika-safari.dk i Aarhus. Computerne blev registreret og slettet på sikker vis, hvorefter de fik installeret nyt operativsystem. Derefter blev de pakket ned sammen med skærm, tastatur og mus og fik registreret serienr. Det er et godt eksempel på hvordan computere kan genbruges og skaber glæde for mennesker på skoler og hospitaler i Afrika :-) Billeder er udlånt fra Computergruppen - Seniorer uden Grænser.

Så har vi haft Slack lanceringsfest hos Gehl

Gehl forsker i byrum, og virksomheden udvikler plads til byens liv over hele verden. De har kontorer i New York, San Francisco og København. For at understøtte samarbejdet mellem disse kontorer, har Gehl indført Slack og Office 365. Det har til formål at optimere kommunikationen omkring projekter på tværs af tidszoner. Det er blevet fejret med balloner, fælleshygge og god stemning på kontoret i København. Vi ønsker Gehl tillykke og glæder os til at arbejde sammen for at styrke forretningen, samarbejdet og kommunikationen.

Så blev den nye Microsoft Windows Server lanceret!

Vi fulgte selvfølgelig lanceringen på vores storskærme :-) Den nye udgave byder på bedre sikkerhed, øget fleksibilitet og samspil med sky-tjenester. Hvad med dig og din virksomhed? Planlægger I at opgradere til Windows Server 2016?

16 trin til excellent it-support

Nu kan du også høre vores guide med 16 trin til excellent it-support som podcast! I sidste uge skrev vores kollega Jan Grested en guide med 16 trin til excellent it-support.

Nu kan vi stå inde for Windows 10

I sensommeren 2015 udkom Microsofts nye styresystem Windows 10. Vores forventninger til det nye system var høje, især fordi Windows 10 er den sidste version af Windows, som vi kender den i dag. Microsoft vil fremover fokusere på, at forbedre styresystemet kontinuerligt med flere og mindre gratis opdateringer, i stedet for færre og større betalte versionsopgraderinger.

Supporters A/S modtager AAA-rating

I år er Supporters A/S blevet tildelt den højeste kreditværdighed AAA. Vi er meget stolte over igen i år at være blevet tildelt denne rating, som kun 2,4% af det samlede danske erhvervsliv har opnået.

Nyt ansigt i supporten

Frederik Landling Pedersen er startet som it-supporter elev d. 18/01-2016. Frederik er nysgerrig af natur og har allerede et godt teknisk fundament. Frederik hjælper til i den daglige support, når han ikke er på skoleophold.

Sådan etablerer du en effektiv it-afdeling

Hvis du tænker på et etablere egen it-afdeling, bør du overveje en række aspekter. Det gælder lige fra, hvilke systemer I skal anskaffe, til den politik it-afdelingen skal drives efter. Her er vores liste over systemer, værktøjer og procedurer som skaber en effektiv it-afdeling.

Hvad er god it-support?

Vi kan alle komme i en situation, hvor vi får brug for it-support. Her følger vores bud på, hvad du skal forvente af din it-support, hvad enten den er intern eller ekstern.

IT-support er ikke bare IT-support

Vi sætter fokus på de typiske fordele og ulemper ved at have egen IT-support og traditionel outsourced IT-support. For at skabe et godt overblik har vi udarbejdet en infografik som beskriver for og imod. Til sidst fortæller vi hvordan vi kombinerer det bedste fra begge verdener.

Vi byder Kristina Grindsted Maat velkommen

Fra d. 17. august 2015 har vi fornøjelse af at byde Kristina velkommen på holdet. Kristina er ansat i stillingen som salgskoordinator og vil bl.a. indgå i dialogen med vores kunder omkring rådgivning, indkøb og planlægning af leverancer.

Kritisk sikkerhedspatch til alle version af Windows

Microsoft har netop frigivet en kritisk sikkerhedsopdatering til alle version af Windows, der forhindrer at hackere kan få adgang til at installere uønskede programmer på sårebare computere når der fx besøges en inficeret hjemmeside.

Gustav Madsen bliver en del af supporten

For at kunne yde den allerbedste it-support, har vi endnu engang udvidet vores support-team med en ny kollega. Denne gang byder vi velkommen til Gustav Madsen der starter d. 7. april 2015.