Fraud Blocker
Contact

Contact us

We are in the office weekdays from 08:30-16:30. With the hotline open 24 hours a day all year round, we are available when you need it!


Telephone

Denmark: +45 7025 3515

US: +1 213 631 4097 (local rate)

E-mail

info@supporters.dk

support@supporters.dk

Head office

Supporters A/S

Ledreborg Allé 118E

DK-4000 Roskilde

CVR-nr. DK32272592


Other locations

Havndal

Silkeborg





Security and compliance

Visit our Trust Center to read more.


Support

Create a support case

By clicking on "Create case" you confirm your consent to the processing of your personal data in accordance with ours Privacy policy.

Kåret til Danmarks Mest Anbefalede Virksomhed 2024

Contact

Contact us

We are in the office weekdays from 08:30-16:30. With the hotline open 24 hours a day all year round, we are available when you need it!


Telephone

Denmark: +45 7025 3515

US: +1 213 631 4097 (local rate)

E-mail

info@supporters.dk

support@supporters.dk

Head office

Supporters A/S

Ledreborg Allé 118E

DK-4000 Roskilde

CVR-nr. DK32272592


Other locations

Havndal

Silkeborg





Security and compliance

Visit our Trust Center to read more.


Support

Create a support case

By clicking on "Create case" you confirm your consent to the processing of your personal data in accordance with ours Privacy policy.

Din kollega kan være din største sikkerhedsrisiko (ja, virkelig!) 🫵

Vi har skrevet dette blogindslag for at give dig konkret inspiration til jeres it-sikkerhed - lige nu og her.

De fleste tænker, at phishing-mails kommer fra mærkelige afsendere, fyldt med stavefejl og mystiske links.


Men hvad nu hvis mailen kommer fra en kollega eller en betroet samarbejdspartner?


Det skete for nylig hos en virksomhed, vi kender, hvor en medarbejders Microsoft 365-konto blev kompromitteret.


Hun havde - som mange andre - 2-faktorgodkendelse slået til, men blev alligevel offer for angrebet.


Problemet?


2-faktorgodkendelse med SMS og push-beskeder i Microsoft Authenticator er ikke længere nok.


I dag skal man bruge phishing-resistent 2FA med Microsoft Authenticator Passkeys (ikke SMS eller push), og gerne kombinere det med adgangskrav fra godkendte enheder via Intune Mobile Device Management (MDM).


Da kontoen blev kompromitteret, blev der sendt mails ud til 490 kontakter - uden medarbejderen selv opdagede det.


Det var kun fordi vores kollega Jesper modtog en mistænkelig e-mail og kontaktede hende via Teams, at angrebet blev opdaget i tide.


Hackerne havde oprettet en postkasseregel, der flyttede mails til "Slettet post" og markerede dem som læst – så advarsler fra modtagere aldrig blev set.


Den slags situationer er et vigtigt wake-up call til alle SMV’er:

  • Stil krav til jeres it-leverandør om passende sikkerhedsniveau
  • Husk at phishing også kan komme internt
  • Aktiver 2FA med passkeys og brug MDM til at styre adgangen


Hos Supporters oplever vi ofte, at små justeringer kan gøre en stor forskel.


Heldigvis kunne vi hjælpe virksomheden sikkert videre denne gang.


Men spørgsmålet er:

Ville I opdage det i tide - og vide hvordan I skal inddæmme bruddet?

You may be interested in this news.

Our blogs

Stay up to date with blogs, news and events.

De fleste tror, de har styr på deres it – indtil de virkelig får overblik. ⭐

Mange virksomheder mangler 100% gennemsigtighed i deres egen it-drift.

Frihed. Forudsigelighed. Fuld tank.

Vi stod forleden og satte opladeren fra Clever i bilen – og det føltes næsten som snyd.

Det handler om kulturen og holdet! 👕

"Meget struktureret. En følelse af tryghed og professionalisme. Nem, konstruktiv og proaktiv dialog."

Vi mangler en Nikolaj mere på holdet!

(Og ja – det må godt være dig, hvis du er datatekniker-lærling og søger en læreplads 🙌)

Create focus on the business today

Let go of your worries with unlimited IT support at a fixed price per month

Book demoGet a call

Call or write to

Jan Grested

Get a call from Jan

By clicking on "Call me" you confirm your consent to the processing of your personal data in accordance with ours Privacy policy.